Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

Ja, ja, krasna text. Čestina je taky moje kobylek :-)

7 0
možnosti
DH

Taktéž naprosto souhlasím s napsaným, ale neodpustím si rýpnutí, kdy má slečna rubriku O mě:), pokud tím tedy nemyslí, že jde o ni. V tom případě by to bylo v pořádku, pokud to má být o ní, tak to v pořádku není.

2 0
možnosti
Foto

Ovšem, o kom o čem! O koho co je dost krkolomné :D No bohužel, stane se :)

4 0
možnosti
Foto

R^karma

Ahojky ještě snesu:-)

Ale jsem alergická na "maminkovské patvary" - manža, mimísek, těhu, kojo atd....A co jsem zjistila, tak manža se pořád drží i u žen, které mají rodičovskou dávno za sebou:-/

12 0
možnosti
Foto

A nejen to, plno těch divných zdrobnělin a zdrobnělinek: Dám si kafíčko a pustím televizku... To mi taky není po chuti :-/ :)

8 0
možnosti
Foto

Koho já tu nenajdu :P

každopádně v tomhle s tebou Miri souhlasím... Já nejsem ani tak proti novým slovům, která nějak zní, dokonce se mi občas tverování toho našeho tvárného jazyka líbí, ovšem tebou uvedené příklady mi rvou uši stejně tak.

R^

2 0
možnosti
Foto

Jé, ty tu máš blog a já to nevědět? :D Hned si tě jdu přidat do oblíbených blogerů! :)

2 0
možnosti
EA

E76v19a 47A77d57a32m81o90v31a

26. 2. 2013 15:05

:-)Jsem staromódní ještě víc než Vy. Hnusí se mi i Vámi přijatelné - ahojky. Ještě přidám ahojíček, čusík, šááu, ňamka, mocinky, mangel, bááj, hááj, musim se offnout, a tak. Snad z toho vyrostou :-)

7 0
možnosti
JD

ahojky a čauky mi rve uši až u kolen

5 0
možnosti
Foto

Také mi to vadí jak u televizních moderátorů/moderátorek tak u politiků a u všech lidí, které živí mluvení na veřejnosti.

K nejčastějším prohřeškům patří třeba:

"díky výbuchu zemřelo 15 lidí" namísto "následkem výbuchu zemřelo 15 lidí";

"okna byly otevřené" namísto "okna byla otevřena";

"budu to dělat zítra" namísto "udělám to zítra" atd.

Vámi uváděné "obědovat" je nejspíše slovakismus (obedovat), ono také dost moderátorů je slovenského původu.

5 0
možnosti
JD

ad 3) budu to dělat je něco jiného, než že to udělám

1 0
možnosti
BM

Výborný článek. Bohužel většina mladých jako Vy se nad tím nepozastavuje...... Ono je to také asi tím, že lidé přestávají mezi sebou komunikovat-z očí do očí. Proto se ten náš krásný jazyk tak zpotvořuje.... A v mediích je to též příšerné... Vzpomínám na pořady s pány Horníčkem či Werichem. Dnes česky mluví akorát pánové Svěrák, Eben a když se občas objeví tak pan Jiří Suchý...

9 3
možnosti
BM

To minus jsem asi dostal za pana Svěráka... Jenže zde nejde o politiku ale o správnou češtinu. A pan Svěrák jí dobře používá.......

4 0
možnosti

Jako pro nejlepší hlody hlasuju pro "aby pravidla byly porušována" - střední rod dneska neumí naprosto nikdo, snad Jan Zika ještě jo:)

3 1
možnosti
Foto

ten hlod s przněním středního rodu by zněl spíše "aby pravidla byly porušovány".

2 0
možnosti
JT

Souhlasim s Vami. Az na tu lyzovacku. Ta mi prijde OK (tim OK myslim opak KO)

2 0
možnosti
PV

P19a66v17e45l 92V30é22b51r

26. 2. 2013 14:44

Čerti mě berou, když nás v TV nějaký zpravodaj informuje o "konzertu", přičemž to Z vyslovuje převelice zřetelně, aby bylo jasné, že tam patří jasné a zvučné Z a ne nějaké umolousané c...

6 0
možnosti
ZZ

Nebo když tvrdí, že hráči měli "drezy" - co to je? 8-o

3 0
možnosti
  • Počet článků 88
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2169x
Jen malá holka,
co si hraje na spisovatelku,
baskytaristka a textařka,
bohém, poeta a flákač.