Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

J45a50n 16R11i22c91h19t55e43r

28. 2. 2013 10:05

Souhlasím, ale tenhle problém bude třeba ještě "vykomunikovat " (uvozovky dávám najevo prsty vedle hlavy a předstíráním "zajíčka v své jamce", poněvadž jinak by to samozřejmě nikdo nepochopil;-)

1 0
možnosti
MS

Taky mě dojímá, jak se skoro všichni moderátoři  p t a j í  n a  o t á z k u, místo aby ji položili. :-)

5 0
možnosti
MP

Tedy zrovna tohle mne vytáčí taky.  Bohužel se to tak mezimoderátory rozplevelilo, to jim to nikdo neřekne?

1 0
možnosti
Foto

Velmi mne rozčiluje, když naši sportovci místo aby se zaměřili, se budou zaměřit, a naši politici místo aby se soustředili, se většinou budou soustředit. Alespoň to téměř denně tvrdí moderátoři většiny médií. Pak mne čílí zejména ukazovací zájmena, kterými vycpává ten, kdo nemá co říci většinu svých vět... O ignoraci pátého pádu nemluvě - s tím souhlasím s panem Králem na sto procent!

3 0
možnosti
KR

K11a89r81e47l 21R13o92t57t

28. 2. 2013 16:08

Ukazovací zájmena jsou samostanou kapitolou. Používání v češtině je považováno za neslušnost. Další je používání výplně "e"  a  "a"  u lidí, kteří rychleji mluví než myslí a používají tato slovíčka na vyplnění časové prodlevy v mluveném projevu.

2 0
možnosti
Foto

...a ještě mě napadá zmínit ignoraci pátého pádu - pro některé je to naprosté tabu.

6 0
možnosti
Foto

...a to jste ještě asi neslyšela "vyselekovat" - v podání pseudo angličtináře. A mě osobně nejvíc rozběsní "by jsem, by jsi a by jste". Plus dvě předložky vedle sebe - např. ...položil to na o patro vyšší polici. Tahle neobratnost je celkem běžná už i v novinách. A obecně je špatná povědomost o interpunkci. Ačkoli dokáže být dosti složitá a delším textu čárka snadno uteče.

4 1
možnosti
MH

JaG se MASH, autorK.O.? jo, leze mi to na nervy, ale jsem si jist, že je to poza, a za nějaký čas to ty "nezávislé" slečny přejde... Ale taková Angelina JollieOVÁ, tak ta mne spolehlivě vytočí k nepříčetnosti...

3 1
možnosti
VS

No a jak byste vyslovil, ze Angelinu nejaky reziser obsadil ve filmu? Ze tam obsadil Jolieho?

2 2
možnosti
JV

Myslím, že se dostáváme do pozice Dánů, Nizozemců aj. S touto dobou přichází kacířská otázka, zda vůbec čeština za něco stojí.

Bude to boj.

2 0
možnosti
KV

Vadí mi všudepřítomné "jakoby" ... ale zdá se, že jsem (zde) jediný, kdo si na to stěžuje...

Takže co naplat, asi to nebude ještě tak strašné, když to (ostatním) nestojí ani za zmínku...  :-(

3 1
možnosti
Foto

...to je krásné "vycpávkové" slůvko. Často se při jeho užívání také přistihnu. Podle mého má funkci citového zabarvení.

3 0
možnosti
DP

Lucie Výborná, Barbora Tachecí, Jiří Stráský  .... to je pohlazení češtinou;-D

2 0
možnosti
  • Počet článků 88
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2169x
Jen malá holka,
co si hraje na spisovatelku,
baskytaristka a textařka,
bohém, poeta a flákač.